شما اینجا هستید:

جلسه شب هفدهم

بسم الله الرحمن الرحیم

شب ۱۷ ماه رمضان ۹۶
رساله ی لقاءالله

?عارف به حدی بیقرار میشود که میگوید خدایا آنچه حق توست که بخواهم تو را ثنا کنم نمیتوانم،لذا عشق یک مرحله ی بسیار بالایی است.

❇️تعداد کلمه ی دنیا و آخرت در قرآن به طور مساوی آورده شده است.و همچنین قرآن نازل شده از مبداء ی که آسمان و زمین را خلق کرده است،آیا میشود این حرف ها تصادفی باشد،این یعنی معلوم میشود که به ما میگوید اگر کسی به دنیا ایمان بیاورد و به آخرت نه،او ضعف ایمانی دارد،پس در نتیجه باید به هر دو ایمان داشت.
اگر جامعه به ضعف ایمانی دچار شود،نه عشق،نه حیات و نه معنویت را میفهمد.
اینها مراحلی است که مربوط به خود بشر است.

❇️یکی از اشاراتی که در رساله ی لقاءالله آمده است این است که من اگر بخواهم درباره ی معرفت،محبت،وصول به مقام قرب و وصال معنوی حرف بزنم کتابهای مفصلی باید بنویسم.
اگر مطالعه کنید متوجه میشوید که  بسیاری از ائمه(ع) هم در عشق به خداوند به تجلّیات اعظم رسیده اند،و حتی خداوند برای آنها تجلّی کرد.

✅در روایت معروف سید بن طاووس میفرماید که خداوند به موسی فرمود چرا موسی به تو گفتم کلیم الله(یعنی کسی که با تو حرف میزند)،گفت نمیدانم خدایا تو بهتر میدانی،فرمود به خاطر اینکه عشق تو در سجده زیاد بود،صورتت را در سجده بر روی خاک میگذاشتی تا صدای من را نمیشنیدی سر از سجده برنمیداشتی،به این خاطر به تو کلیم الله گفتم.

✅آه،آه،من مشتاق آن کسی هستم که مرا میبیند و من او را نمیبینم، مولای من،در عشق به تو خیلی گرسنه ام و خیلی تشنه ام،امّا نه سیر میشوم و نه سیراب.همین قدر بگویم که  چون تو مرا میبینی و من تو را نمیبینم،من مشتاق دیدار تو هستم.همین قدر که درک کنم چطور رویت تو،رویت است برای من کافی هست.

? دوستان من سعی کنید سجده های طولانی داشته باشید،سجده ها برکت میآورد، سعی کنید پاک زندگی کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه شما در مورد این مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید