شما اینجا هستید:

جلسه شب بیست و ششم

بسم‌الله الرحمن الرحیم

شب ۲۶ ماه رمضان سال ۹۶
رساله ی لقاءالله

?مرحوم حاج میرزا جواد آقای ملکی یکی از دستوراتی که در توبه داد آن نماز ذی القعده است.روز یکشنبه هفته ی اول ماه ذی القعده یک نمازی دارد،بعضی ها آن ذکر بعد از آن نماز را ذکر سبعه می‌نامند،آن ذکر بسیار اثر دارد،برای طی الارض تاثیر دارد.مقاماتی را به انسان میدهد.بعد میفرماید،سوال کردند که آیا این نماز فقط برای همان یکشنبه ماه ذی القعده است میفرماید نه.پیغمبر(ص) فرمود در هر زمان میتوان این نماز را خواند.در خواندن این نماز مداومت کنید،هفته ای یا ماهی یکبار این نماز را بخوانید در حالات شما تاثیر دارد.
حال این نماز به این صورت خوانده میشود:غسل کنید و وضو بگیرید،چهار رکعت نماز دارد در هر رکعت ۱ مرتبه حمد ۳ مرتبه توحید و ۱ بار معوذتین را میخوانید بعد از نماز هفتاد بار استغفار و بعد از آن ختم کنید به (لا حول و لا قوه الا بلله العلی والعظیم) و بعد از آن ذکر سبعه گفته میشود.
ذکر سبعه(یا عزیز یا غفار اغفرلی الذنوبی و الذنوب الجمیع المومنین و المومنات فانهوا لا یغفر الذنوبی الّا انت) ایشان میگوید،پیغمبر(ص) فرمود اگر کسی این نماز را بخواند از آسمان ندا میآید که هیچ بنده ای نیست که آمرزیده میشود و به او میگویند که از این به بعد عمل خود را از سر بگیر.

❇️در رساله ی خواجه آمده است این چند شب باقیمانده را تسبیح بگیرید و تا اذان صبح بگویید یا ربّ الارحم ضعف بدنی.
ایشان قائل به گناه فعلیه و دائمیه است.

گناه فعلیه⬅️گناهی است که در طول روز انجام میدهید.

گناه دائمیه⬅️گناهی است که برای این گناه توبه نمیکنید.

✅ایشان میفرماید،میدانید چرا مردم به گناه دائمیه مشغولند؟میفرماید چون اینها دود میبینند و سیاه میبینند.
بعد میفرماید سر اینکه سوره ی مبارکه ی دخان(دود) نازل شد برای این بود که مردم معنویت را دود و سیاه میبینند،از این جهت در گناه دائمیه هستند.خیلی از ماها شامل این گناه میشویم.چون توبه ی ما دقیق نیست،توبه ی ما فرضی است،چرا توبه ی ما فرضی است؟ایشان میفرماید به خاطر اینکه خوف شما،خوف تقدیری است.

❇️ایشان میفرماید اگر میخواستم نشان بدهم،نشان میدادم که چگونه بهار رحمت به لرزه می افتد و تموّج در بهار رحمت حاصل میشود.و فیوضات اقدس الهی همواره بر انسان میریزد.ایشان میگوید به جای ثلاثه،به جای مقطعات نیران،به جای سحابیل قطرات،به جای مغامن،به جای ثقل و ثلاثه، به جای تجلجل.

❇️در یکی از دعاهای ماه رمضان داریم:مردم،همواره نهری از نهرهای بهار رحمت خداوند باز است.فکر نکنید فقط برای این سه شب قدر است،و این مطلب امیدوار کننده است.
ای انسانهای صالح خدا سعی کنید قدرت معنویتان خراب نشود،فضائل اخلاقی تان خراب نشود.
هیچ بهایی به اندازه ی حالات معنوی انسان در دل شب نیست.و هیچ بهایی به اندازه ی دل شکستگی انسان در طول روز نیست.در طول روز دل شکسته باشید و در دل شب با خداوند مناجات کنید.

? در آیه ی شریفه ی قرآن داریم:(و هدوا الی الطیب من القول و هدوا الی الصراط الحمید)چشم هایتان را،گوش هایتان را،حرفهایتان را زیبا کنید.قلبتان را به کس دیگری ندهید به حرام ندهید،زبانتان را به دروغ ندهید.

نظرات کاربران

دیدگاه شما در مورد این مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید