شما اینجا هستید:

جلسه شب بیست و سوم

بسم‌الله الرحمن الرحیم

شب ۲۳ ماه رمضان ۹۶
رساله ی لقاءالله

?قرآن یک قانون لایتغیّر دارد،که نام آن خزائن است. و این خزائن را فقط در محضر و به ید خود گرفته است.و اگر به اندازه ای که شایسته،حکمت و مصلحت بداند بخشی از آن خزائن را به افراد خاصی میدهد.و آن خزائن چیستند و چه موقع داده میشود؟ یقیناً آن خزائن،کمالات است،که با چشم برزخی میتوان آنها را دید.

❇️آنها از نظر عرفان لطف نیست،تلطف است. لطف عین ذات خداوند هست ولی تلطف فعل خداوند است.یعنی هر کس دنبال لطف خاص خداوند بگردد،خداوند به او لطف میکند و ایشان متلطف میشود و خداوند از لطف خود به او میدهد.

❇️زیان کارترین مردم در معامله آنهایی هستند که تمام بدن خود را خرج کرده که روزی به دست بیاورد ولی متاسفانه تقدیر با ایشان همراه نبود،بعد که از دنیا میرود حسرت میخورد.

❇️جامعه ی جوان اشتباه نروید خزائن خداوند تغییر نمیکند.اگر بنا است بنده به علمیّت معنوی نرسم برای اینست که خداوند نمیخواهد،برای اینست که من هم در شعبه های دیگری هستم.

✅چه کسانی با خزائن خداوند معامله کردند:

1⃣⬅️اولیای خداوند،آنهایی هستند که به باطن دنیا نگاه میکنند زمانی که مردم به ظاهر دنیا نگاه میکنند.همه به دنبال این هستند یک مهلت و فرصتی پیدا بکنند و دنیایشان را تامین کنند،امّا آن شخص به دنبال این است که یک مهلتی پیدا کند و آخرتش را آباد کند.انها از ترس اینکه مالشان نرود،میمیرند،امّا اینها از اینکه مالشان را بدهند و خداوند قبول نکند،میترسند.
امام علی(ع) میفرمایند اگر از این فرار کند و برود به کفار شکایت کند،فردای قیامت اولین کسی که شاکی هست خداوند است.

2⃣⬅️در خطبه ی ۱۷۳ نهج البلاغه میفرماید امشب دوستان خاص خودم را انتخاب میکنم و به خواص خودم یکسری مطالب را میگویم.
میفرماید من یک حرفهایی را به کسانی میگویم که اسرار مرا محفوظ کنند و نگه دارند.
امام علی(ع) میفرمایند به همه ی آنها میگویم،دشمن هر کاری بکند نمیتواند کلید زمین و آسمان را از دست علی در بیاورد،و من همه را ثابت میکنم در صورتی که پیروان من محکم بایستند.

✅امام علی(ع) فرمود شما پای من را در کفش معاویه میگذارید و پای معاویه را در کفش من میگذارید،میدانید من که هستم؟من علم اسلام را برافراشتم،من بالای مهر نبوت پیغمبر،قدم گذاشتم،من بتهای کعبه را شکستم.

? یکی از خطبه های نهج البلاغه که بسیار بسیار مهم است.و آیت الله جوادی آملی حفظ الله این خطبه را جمال العارفین نامید،ابن ابی الحدید این خطبه را ۲۲۲ بار مطالعه کرده است و میفرماید مغز عرفان است،و همینطور بقیه ی بزرگان در مورد این خطبه مطالب بسیاری گفته اند.در این خطبه داریم که ایشان فرمود مطمئن نشستید،بر خداوند افترا میبندید و فکر میکنید که خدایی وجود ندارد و شما را عذاب نمیکند،فرمود من وقتی که از بین بروم همه ی شما در یک صف،صف کفر هستید و چیزی نمیگذرد که همه ی شما قتل و عام میشوید،که همینطور هم شد.
این خطبه را امام علی(ع) یک هفته قبل از شهادتش گفتند.

نظرات کاربران

دیدگاه شما در مورد این مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید